ZŠ Praha - Koloděje

Plán práce ZŠ a MŠ Koloděje na školní rok 2018/2019

Plán práce ZŠ Koloděje pro školní rok 2018-2019


Poslání naší školy
Základní škola Koloděje poskytuje dětem z městské části a okolí základní vzdělání dané školským zákonem, standardy základního vzdělávání, rámcovým vzdělávacím programem a vlastním školním vzdělávacím programem. Při rozvíjení klíčových kompetencí se snažíme o moderní metody a formy výuky se zřetelem na inovativní trendy vzdělávání. Děti u nás najdou pochopení a individuální přístup ke všem svým vzdělávacím i osobním problémům. Věnujeme péči jak dětem s poruchami učení, tak nadaným. Pro rodiče jsou vždy otevřené dveře. Chceme učit děti pro život.

Priority pro letošní školní rok

  • vybudovat multifunkční učebnu, zapojit její využívání do pravidelné výuky
  • aktivně využívat nově vybudované prostory,
  • uložení pomůcek v nových skladech zvýšit jejich využívání ve výuce, díky lepší informovanosti o jejich umístění
  • získání kvalitních základů všeobecného vzdělání
  • uspět s výukou čtení SFUMATO v první třídě
  • uspět při přechodu žáků na osmiletá gymnázia
  • uspět při testování Kalibro (příp. ČŠI)
  • důraz na pravidla společenského chování u žáků
  • realizace získaných grantových projektů
    • prioritně operační program Výzkum, vývoj a vzdělání – tzv. „šablony“
      • připravit se na Šablony II – od šk. roku 2019/2020
    • podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
  • pokračování projektu Skutečně zdravá škola s cílem získat stříbrné ocenění
  • aktivně spolupracovat s naší mateřskou školou
  • úzce spolupracovat se zřizovatelem,
  • pokračovat v komunitní aktivitě školy, organizovat akce pro rodiče i veřejnost, spolupodílet se na organizování akcí jinými subjekty
  • plně využívat Kolodějovu zahradu života a pečovat o ni

 

Vzdělávací činnost školy

  • prioritně zabezpečit kvalitní výuku a výchovu žáků podle ŠVP ZŠ a MŠ Koloděje, pomocí moderních metod výuky (RWCT, Sfumato, matematika prof. Hejného..).
  • prezentovat se jako otevřená škola, spolupráce s rodiči, návštěva v hodinách
  • kvalitní pedagogicko-výchovnou prací reprezentovat školu
  • silou své osobnosti přispívat k reprezentaci a prezentaci školy
  • podporovat rozvoj vzdělávání v informační gramotnosti a jazykových gramotností,
  • zaměřit se na utváření a upevňování základních pracovních návyků
  • realizovat sebehodnocení žáků
  • analyzovat důvody neprospěchu, zaměřit se na prevenci školní neúspěšnosti
  • pokračovat v péči o žáky s poruchami učení a žáky s mimořádným nadáním.
  • respektovat doporučení školských pedagogických zařízení, při stanovení podpůrných opatření
  • vyhledávat a pečovat o nadané žáky
  • vést žáky k samostatnosti, učit je utvářet si vlastní názor, práci v týmu, individuální
  • odpovědnosti
  • nadále využívat exkurzí, návštěv divadel, výstav a výletů ve vyučovacím procesu

Třidnictví

  • 1. třída – Mgr. Popelková
  • 2. třída – Mgr. Šťovíčková
  • 3. třída –  pí. uč. Králová
  • 4. třída –  Mgr. Krčilová
  • 5. A     –  Mgr. Kyselová
  • 5. B     –  Mgr. Kuchařová
  • Úkoly třídního učitele vycházejí z vnitřního řádu školy pro zaměstnance, z pracovního řádu pracovníků školství a pokynů ředitele školy.
  • Učitelé pracují dle vlastních tématických plánů, v souladu s učebním plánem jednotlivých tříd a v souladu s osnovami vzdělávacích programů, podle kterých se daný ročník vyučuje.
  • Tématické plány nemají předepsanou formu – týdenní plány, měsíční plány – za jejich plnění zodpovídá konkrétní pedagog, který je povinen s nimi (na požádání) seznámit ředitele školy
  • Každodenní režim školy se řídí školním řádem, se kterým budou prokazatelně seznámeni učitelé na úvodní pedagogické radě, děti v prvním týdnu školní docházky a rodiče na prvních třídních schůzkách, důraz klást na zákaz ponechávání cenných věcí v taškách v šatně!

Výchovná činnost školy

  • Využívat školní řád a klasifikační řád jako účinný a komplexní nástroj vedení žáků pro vytváření kvalitní atmosféry ve škole.
  • Učit žáky samostatnosti, vést k vytváření vlastních názorů, práci v týmu, v páru i skupině, k individuální odpovědnosti.
  • Individuálně přistupovat k žákovi. Úzce spolupracovat s rodiči žáků, především s rodiči nadaných žáků a žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Včas tyto potřeby diagnostikovat.
  • Urychlovat proces socializace nových žáků a žáků z národnostních menšin do třídních kolektivů a zapojení do aktivit školy.
  • Poznávat žáka, jeho životní styl, zájmy, a rodinné prostředí. Rozpoznat u žáka jeho hodnotové struktury a jejich hierarchii s následnou možností ovlivňovat osobnost žáka, jeho odpovědnost ke vzdělávání a za školní výsledky.
  • Pěstovat u žáků dobrý vztah ke škole a vzdělávání.
  • Spolupracovat se zákonnými zástupci:
    • kvalitní přenos informací
    • spolupráce s poradenskými službami PPP či SPC
    • třídní schůzky
    • konzultační hodiny

 

 

Cílem výchovné činnosti je vychovat člověka:

  • s kvalitními základy všeobecného vzdělání
  • samostatně myslícího a samostatně se rozhodujícího
  • chápajícího nutnost sebevzdělávání se
  • hledajícího své místo v životě
  • komunikativního a tvořivého, schopného spolupráce
  • schopného využívat IT a internetovou síť – počítačově gramotného
  • ekologicky myslícího a zodpovědného
  • zvídavého, schopného reagovat na praktické životní situace
  • chápajícího hodnotu zdraví a jeho ochranu
  • schopného estetického prožitku
  • vážícího si společenského vlastnictví a kulturního dědictví
  • uznávajícího životní a mravní hodnoty
  • výchovu ke zdraví zaměřit na rozvoj zdravých stravovacích návyků, pohybových dovedností a tělesné zdatnosti žáků. Akceptovat a podporovat projekt SKUTEČNĚ ZDRAVÁ ŠKOLA s cílem získat stříbrnou medaili
  • zaměřit se na prevenci sociálně-patologických jevů v chování žáků, zejména šikanu a kyberšikanu
  • zaměřit se na prevenci úrazovosti žáků
  • sledovat psychohygienické podmínky výuky, zajistit žákům dostatek pohybu a odpočinku během přestávek.
  • využívat maximálně KOLODĚJOVU ZAHRADU ŽIVOTA.
  • neustále rozšiřovat a zkvalitňovat zájmovou činnost žáků (kroužky).
  • pokračovat ve zlepšování estetické úrovně budovy školy, výzdoba dětskými pracemi.
  • pěstovat v žácích pocit sounáležitosti a hrdost na svoji školu
  • vytvářet ve škole přátelskou a pozitivní atmosféru a ovzduší spolupráce mezi žáky, pracovníky školy a zákonnými zástupci,
  • dbát na dodržování práv a povinností dětí i zákonných zástupců a vyžadovat plnění jejich povinností
  • důsledné hodnocení chování žáků, spravedlivě postihovat kázeňské přestupky, využívat i pochvaly za mimořádné činy
  • s kolodějskými sdruženími spolupracovat na pořádání tradičních akcí

 

Školní družina

  • opět pracují tři samostatná oddělení ŠD + jedno oddělení ranní družiny
  • paní vychovatelky: Jitka Lacinová, Gisela Pavlíčková a Renata Ševčíková
  • vychovatelky jsou přímo podřízeny řediteli školy a pravidelně mu předkládají měsíční plány práce
  • cílem je opět otevřít a naplnit všechna tři odpolední oddělení + ranní oddělení, v souladu s kritérii ze ŠVP školní družiny
  • činnost družiny se řídí vyhláškou č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání, řádem školní družiny a vzdělávacím programem školní družiny ZŠ a MŠ Koloděje

 Řídicí činnost

V řízení i nadále uplatňovat přístupy a metody, které zajišťují nejvyšší efektivitu a vyhovují nastavenému stylu řízení.
V řízení a vedení zaměstnanců zachovávat demokratický styl s participací co nejširšího okruhu pracovníků. Nadále chce vedení školy prosazovat, aby se rozhodovalo na co nejnižším stupni řízení na základě delegovaných pravomocí a odpovědností. Vytvářet tak dobré pracovní podmínky, příjemnou atmosféru pro práci zaměstnanců a vzdělávání žáků.

  • Organizačně zabezpečit práci školy, aby byla v souladu se všemi legislativními normami, zákony, vyhláškami a školními dokumenty
  • Dbát na dodržování ročního plánu práce a jeho konkretizaci v sestavovaných měsíčních plánech práce
  • Prováděnou kontrolou předcházet případným nedostatkům výchovně vzdělávací práce
  • Dle potřeb svolávat porady vedení školy.
  • Svolávat kvartální pedagogické rady. Dle potřeby svolávat operativní provozní porady a porady s vychovatelkami školní družiny.
  • Na závěrečné pedagogické radě vyhodnocovat dosahování vzdělávacích cílů školy.
  • Pravidelně vést neformální hodnotící rozhovory s jednotlivými zaměstnanci. Výsledky rozhovorů využívat pro zlepšení řízení školy.
  • Podporovat progresivní a osobité přístupy pedagogických pracovníků
  • Podporovat otevřenou komunikativní atmosféru ve škole
  • Stále zlepšovat úroveň informovanosti a pozitivní obraz o škole – www, FB, články, prezentace
  • Spolupracovat se zřizovatelem a spolky v městské části
  • Realizovat evaluaci a autoevaluaci školy

 

Personální činnost

  • Pokračovat v rozvoji stávajícího kvalitního pedagogického sboru.
  • Místo uvádějícího učitele jsou ku pomoci a radě novým pedagogům všichni členové učitelského sboru. Dbát o to, aby se permanentně zvyšovala kvalifikační úroveň zaměstnanců.
  • Udržovat systém činností, které by bránily syndromu vyhoření: vytvářet na pracovišti prostředí důvěry a sepětí se svým pracovištěm; společnou vizí školy s plány školy; otevřené a spravedlivé jednání vedení školy; vědomí, že kvalitní práce je oceňována a vážena; každý má otevřené dveře do ředitelny; respektování individuality pracovníků; podpora spolupráce a iniciativy
  • Promyšleně vybírat nové pracovníky školy

 

 

Kontrolní činnost

  • Každodenní kontrolní činností pokrýt všechny funkce školy. Při signálech, kdy se řízený systém nevyvíjí očekávaně, ihned zasahovat kontrolou. Jestliže se zjistí nedostatky, nařizovat nápravná opatření s reálnými termíny plnění.
  • U pedagogické kontroly se mimo jiné zaměřit na dosahování stanovených cílů a rozvíjení kompetencí žáků. Provádět i rozsáhlejší kontrolní akce, např. v pátém ročníků testy Kalibro či kontrolní testování České školní inspekce. V případě problémů analyzovat vědomosti a dovednosti žáků kontrolními ředitelskými pracemi. Při kontrolách hodnotit především výsledky a tendence v moderním školství.
  • Provádět neplánované kontroly při běžné řídicí činnosti (hlavně kontrolu preventivní a průběžnou).
  • Provádět všechny kontrolní akce nařízené řídicími či kontrolními orgány nebo vyplývající z norem (inventarizace, revize zařízení).
  • Spolupracovat se Školskou radou.

Využití IT

  • vést elektronickou třídní knihu
  • každou známku z klasifikace okamžitě vložit do systému
  • stále rozšiřovat využívání výpočetní techniky jak učiteli, tak žáky
  • zajistit plnou funkčnost IT na škole
  • udržovat a zdokonalovat školní počítačovou techniku a síť WI-FI,
  • podporovat využívání počítačů při výuce jednotlivých předmětů
  • pokračovat v plánu výuky informatiky v rámci učebního plánu
  • využívat elektronické zpracování a vedení třídních výkazů,
  • tradiční elektronické zpracování vysvědčení
  • neustále aktualizovat internetové stránky školy, včetně třídních webovek
  • pravidelně vyvěšovat na netu jídelníček školy
  • při práci s výpočetní technikou důsledně dodržovat vnitřní řád počítačové učebny

Bezpečnost a ochrana zdraví

  • stále vytvářet podmínky pro bezpečnou práci ve škole
  • snížit úrazovost žáků o přestávkách i během vyučování
  • v tělesné výchově dodržovat metodické řady při cvičení, dodržovat požadavky na žáka dle osnov, přihlédnout ke schopnostem a zdravotnímu stavu žáka, vyžadovat vhodné oblečení a obuv pro danou činnost
  • evidenci úrazů vést dle platných předpisů, pečlivě a podrobně zapisovat každý úraz
  • při předání žáka rodiči vyplnit předávací protokol
  • BOZP pro školu a kompletní zpracování dokumentace zajišťuje proškolená osoba – paní Lenka Charvátová

 

 

 

Plán práce MŠ Koloděje pro školní rok 2018/2019

 

 

Hlavní cíle:

  • udržet kvalitní všestrannou vzdělávací nabídku
  • do vzdělávací nabídky zařazovat moderní metody, využívat magicbox a vzdělávací portál eKabinet
  • prohloubit spolupráci s rodiči, umožnit jim účastnit se běžného dne v mateřské škole
  • úzce spolupracovat se základní školou
  • děti soustavně připravovat na bezproblémový vstup do základní školy
  • zajistit všem dětem rovný přístup ke vzdělávání s individuálním přístupem ke specifickým vzdělávacím potřebám
  • zajistit rozdílnou vzdělávací nabídku vzhledem k věku dětí (2leté děti v MŠ)
  • upevňovat vztah dětí k přírodě, využívat Kolodějovu zahradu života a blízké okolí školky
  • podporovat další vzdělávání pedagogických pracovníků
  • usilovat o pohodové klima na pracovišti, o důvěru mezi zaměstnanci
  • navázat kvalitní spolupráci s novou zaměstnankyní (asistentkou pedagoga), zajistit bezproblémové začlenění do kolektivu

 

 

Oblast výchovy a vzdělávání

  • pomoci dětem překonat počáteční adaptační období
  • stmelit kolektiv dětí, starší děti vést k pomoci mladším
  • vytvořit prostředí, ve kterém se budou děti cítit bezpečně, a kde jsou respektovány, umožnit jim tak chovat se a vyvíjet se zcela přirozeně
  • i nadále se zaměřit na zdravý vývoj každého dítěte v oblasti fyzické, psychické i sociální a maximálně se přizpůsobit jejich potřebám
  • předkládat dětem pestrou nabídku činností z různých oblastí
  • obohacovat vzdělávací nabídku – výlety, dopolední akce, návštěva divadla
  • využívat Magic box ve všech třídách
  • maximálně využívat prožitkové učení
  • realizovat nabídku kulturních představení
  • realizovat besídky jako ukázky přímé výchovné práce
  • realizovat tvořivé dílny s rodiči jako neformální setkávání
  • umožnit činnost zájmových kroužků
  • vést děti k samostatnosti
  • učit děti respektovat ostatní kamarády
  • učit děti nebát se vyjadřovat své myšlenky, pocity a potřeby
  • učit děti samostatně myslet dle jejich věku
  • podporovat tělesnou a duševní hygienu dětí - dostatek volného pohybu na čerstvém vzduchu
  • zařazovat do aktivit logopedickou prevenci
  • provádět prevenci sociálně-patologických jevů
  • vzdělávací a výchovné působení je rozpracováno do třídních týdenních vzdělávacích plánů, na kterých se podílí vždy obě učitelky ze třídy
  • ve žluté třídě vzdělávají děti paní učitelky Pavlína Čadová a Mgr. Tereza Chalupská
  • v oranžové třídě vzdělávají děti paní učitelky Petra Tomková a Martina Kovářová
  • v zelené třídě vzdělávají děti paní učitelky Hana Svobodová a Marcela Cinibulková
  • poskytovat rodičům včasné informace v dostatečném rozsahu – nástěnky v mateřské škole, webové stránky, facebook
  • rodičům být neustále k dispozici a nabídnout jim odborné konzultace

 

 

Oblast řídící a organizační

  • průběžně kontrolovat činnost zaměstnanců školy
  • vést hospitační činnost a pohospitační pohovory
  • kontrolovat vedení povinné dokumentace
  • pravidelně aktualizovat webové stránky a profil na facebooku, prezentovat mateřskou školu v Kolodějských novinách
  • spolupracovat se zřizovatelem, SPC a PPP
  • udržet spolupráci s kolodějským klubem seniorů – čtení pohádek s babičkou a dědečkem
  • udržovat pořádek, obměňovat pomůcky a hračky a poskytovat dětem dostatek podnětů pro všestranný rozvoj
  • dbát o estetické prostředí
  • pečovat o děti nadané a o děti se speciálními vzdělávacími potřebami
  • akceptovat program Skutečně zdravá škola a Rodiče vítáni
  • dle potřeby svolávat pedagogické rady a provozní porady
  • uskutečňovat evaluaci a autoevaluaci mateřské školy
  • usilovat o dobrý obraz mateřské školy na veřejnosti

 

Oblast personální

  • vybudovat fungující a kvalitní tým
  • začlenit novou paní asistentku do kolektivu a být jí plně k dispozici, poskytovat jí potřebné rady a pomoc
  • podporovat učitelky v aktivitě, inovacích
  • podporovat další vzdělávání pedagogických pracovníků
  • dbát na otevřenou komunikaci mezi zaměstnanci, včasné předávání informací
  • dávat prostor všem zaměstnancům vyjádřit svůj názor a podílet se na plánování dalších činností
  • vytvářet pohodové prostředí, respektovat se navzájem
  • dbát na flexibilitu všech zaměstnanců mateřské školy

 

Bezpečnost a ochrana zdraví

  • dbát na bezpečné prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí
  • zajistit maximální bezpečnost dětí v mateřské škole, při pobytu venku, na akcích a výletech
  • vyžadovat vhodnou obuv při pobytu v mateřské škole
  • vést evidenci úrazů dle platných předpisů

Materiál byl projednán pedagogickou radou, 29. srpna 2018.

Zpracoval: Mgr. Zdeněk Dolanský – ředitel školy a Mgr. Tereza Chalupská - ZŘŠ

Zpět