ZŠ Praha - Koloděje

Názory rodičů ze ZŠ

PLICHTA SKŘÍTKA KOLODĚJE

 

         Děkujeme všem, za Vaše názory, škoda, že bylo jen 22 ochotných…

 

KLADNÉ NÁZORY:

  • Celkový dojem zahrady je pěkný. Hezké jsou velké květináče. Super je i vodní svět, který u učitelů nesklízí úspěch, když jsou děti zmáčené… A přes zimu bude nevyužitelný. Doporučuji houpací kruhová hnízda – budou mít  100%  úspěch u dětí z MŠ – pí. Havlová
  • Nově otevřená zahrada se mi moc líbí, to, jak byla navržena, jak je uspořádaná a děti ji využívají. Líbí se mi, že tam i jednotlivé třídy mají svoje koutky (loni jsme sázeli bylinky) - Blanka Drážková
  • Zahrada rozhodně vypadá lépe než předtím, je to příjemná odpočinková zóna. -Kateřina Mrštinová
  • Krásná, účelná, super dodělané jezírko – Noškovi
  • Ideální pro starší děti – školáky, spíše zahrada připomíná parčík. Dcera je určitě spokojená – Kateřina Vacková
  • Asi je hezká, ale není k užívání, takže vám k ní moc nenapíšu. Viděli jsme ji jen v letu první školní den – Martin Synek
  • Zahrada v této fázi nemá chybu, je krásná po architektonické stránce – Zdeněk Trojan
  • Jezírko s potůčkem se dětem moc líbí. Pěstební truhlíky děti také nadchly. V dutém stromu – lodi – se rády schovávají a procvičují fantazii. Děkujeme, že byla zahrada vůbec zrenovována – Veronika Budková
  • Možnost hrát si s vodou, učebna venku, pěstování si vlastních rostlin, prolézání kmene, sprcha – pí. Špreňarová
  • Zahrada působí a je čistá, uklizená a vypadá krásně jako park – Eva Kohoutová
  • Zahrada je upravená – Blahetovi
  • Konečně částečně dokončeno, aby si tam mohly děti hrát, opravené jezírko – p. Vystavěl
  • Těší mě, že na zahradě je konečně pěkná tráva a také se mi líbí truhlíky s bylinkami – Olga Machková
  • Líbí se mi bylinkový záhonek, to je velice zajímavý nápad. Vodní prvky jsou též zajímavé – pí. Johnová
  • Líbí se mi pískoviště a vodní řeka – Monika Slavíková
  • Záhonky, pískoviště, lanový prvek, pro MŠ pěkné prostředí, dobře udržované – Romana Kollingerová
  • Jsem ráda, že se zahradu podařilo dokončit a může zase sloužit dětem. Jezírko nyní vypadá super (škoda, že se tam kazí voda) Děkuji úřadu, že jezírko dodělal, jelikož ty kameny volně naházené byly ostuda, padalo to a neodpovídalo to investici 100.000,- Kč. Zajímalo by mne vyúčtování stavby jezírka. Velice kladně hodnotím údržbu zahrady – sekání – skvělé, že 1. září bylo posekáno, to se leckdy v minulosti nepodařilo a děti ještě 14 dní chodily ve vysoké trávě nebo tam nesměly. Zahrada je hezká, i kameny se mi líbí (neb je mám ráda), ale chápu, že se na nich může někdo zranit – to se může i na rovině, tak ono to je jedno. – pí. Husová
  • Koncepčně řešena – útulná, inspirativní, funkční – zahrada žije. Děti jsou klidnější, nekřičí, mají svou zábavu, zdokonalují své dovednosti. Umožňuje kreativitu a zapojit fantazii. Obohacena o zeleň, bylinkové záhony a děti mohou pečovat o rostliny. Zapojena komunita – podpora vztahu učitel – dítě – rodiče – akce, efektiv. komunikace. Děti tráví čas v opravdové přírodě a umožňuje pozorovat proměny a koloběh přírody. Mohou děti jezdit na kolech, odrážedlech po cestičce. Hrát si s vodou. Podílet se na drobné údržbě – hrabat písek, listí, plevel. Příroda neomrzí!!! Zahrada umožňuje získávat podporu v podobě pořádání beneficí, žádostí o granty a dotace. Je trvale udržitelná. Podporuje u dětí všestranný rozvoj, znalosti a dovednosti – děti mohou využít přírodniny ze zahrady k tvoření. Škola obdržela certifikáty posouzení bezpečnosti k herním prvkům a zahr. vybavení – Darina Vlčková a Martin Vlček
  • Bohužel nemám srovnání s bývalou zahradou, nicméně tato zahrada se líbí, působí příjemně, je otevřená, učitelky mají přehled o dětech – Ivana Svobodová
  • Moc hezky rozvržená, stín, k dispozici voda pro osvěžení v horku, lavičky, písek, pěkné hřiště, super nápad, že každá třída má „zahrádku“ na bylinky – pí. Zdobinská

 

 

KRITICKÁ SLOVA

 

  • Malé využití pro hru dědtí, spíše jako okrasný park. Po tak dlouhé opravě zahrady je neuvěřitelné, že zůstal betonový povrch hřiště (kazí to úplně vzhled). Chybí skluzavka, domeček na hraní, houpačky. Chybí houpací tyče (hrazdy), které byly dříve dole pod kopcem – bohužel po zničení byly odstraněny, tak proč je nedat na zahradu? Děti tam byly nadšeny z nich. – pí. Havlová
  • Jediné, co mi schází, je hřiště, na kterém by mohl být tělocvik a různé kroužky (Teď jsem to napsala a vlastně si neuvědomuji, zda tam hřiště není, ale myslím, že ne :-) ) – Blanka Drážková
  • Moje děti (jedno v MŠ, jedno v ZŠ) i já, bychom uvítali další herní prvky, nějaké klasické jako na dětském hřišti – skluzavka, houpačka atd. a pak také nějaké sportovní prvky. Postrádám např. běžeckou dráhu, doskočiště pro skok daleký, síť např. na přehazovanou nebo badminton nebo třeba basketbalový koš – Kateřina Mrštinová
  • Povrch hřiště –místo betonu bychom uvítali nějaký moderní povrch – Noškovi
  • Mladší syn – školka – pro něj se mi zdá málo herní prvků – kolotoč, houpačky, myslím že chybí herní část pro malé děti – Kateřina Vacková
  • Doplnit herní prvky, které jsou běžné na dětských hřištích – lana na šplh, lépe „lanovou pyramidu“ – různé hrazdy viz. Skála. Pískové doskočiště – možno využít i v rámci TV. Dobudování multifunkčního hřiště s umělým povrchem – Zdeněk Trojan
  • Povrch hřiště nevyhovuje – děti mají odřené lokty a kolena. Daly by přednost trávě. Kluci by chtěli, aby bylo dětem dovoleno lézt po bříze u vydlabaného polovičního stromu, i po kamenech by rádi lezli. Děti by ocenily houpačku, skluzavku či šplhací tyč. – Veronika Budková
  • Umístění velkých kamenů – i přes certifikaci nedůvěřuji bezpečnosti. Ve předu u vody velký prostor bez stínu – nemají se kam schovat. Bylo by fajn mít na zahradě houpačky a trampolínu – zabudovanou do země. Klouzačka – ta taky není od věci. Nemožnost zdokonalovat zahradu bez souhlasu nadace na 5 let – pí. Špreňarová
  • Málo herních prvků. Prolézačky, houpačky, klouzačka. Nelíbí se mi jezírko, které je zelená a na dětské hřiště dle mého názoru nepatří. Chybí využití pro děti a mezi kameny si moc hrát nejde. A povrch hřiště nebyl dodělán. Děti nemají žádný stín. – Eva Kohoutová
  • Méně herních prvků pro děti, spousta omezení pohybu dětí – prvky spíše na okrasu než na hraní – Blahetovi
  • Málo hracích prvků – houpačky, klouzačky atd. Předchozí styl provedení jezírka strašný a za ty peníze trestuhodné! Zasazení polní trávy namísto obyčejného trávníku – špatná volba. Cena neodpovídá provedení. Doba provedení. Dohled nad projektem! – p. Vystavěl
  • Mrzí mě, že na zahradě nejsou kromě starého kolotoče žádné hrací prvky a průlezky. Speciálně pro děvčata není na zahradě žádné sportovní vyžití na rozdíl od kluků – ti mohou alespoň kopat do mičudy. Obří kameny mi připadají pro děti nebezpečné, zbytečně zabírají místo a v okolí je jich nba hrátky dost – viz. kopec Skála. Návrh na vhodné hrací prvky – houpačka – kláda na péru, aby se děti mohly houpat i samy. Hrazda, bradla nebo žebřiny. Kladina na cvičení rovnovážné chůze. Vybavení na skok do dálky a výšky a hod míčem na cíl anebo šipky (ale ty jsou zase trochu nebezpečné). Bylo by prima, kdyby se mohly dětem brát ve drobné pomůcky, např. míče, švihadla, lano, guma na skákání, obruče, křídy – Olga Machková
  • Vadí mi ty kameny, to je o rozbití hlavy. Dále mi zahrada nepřijde moc pro děti. Chybí mi tam více herních prvků, kde se mohou vyřádit (houpačky, klouzačky, lezecké stěny atd.) – pí. Johnová
  • Zahrada mi spíše připomíná park, nežli školní hřiště. Vadí mi zde kameny, na kterých může docházet ke zbytečným úrazům. Chybí mi zde skluzavka a průlezky pro děti. Chybí mi zde atletické hřiště pro větší děti – Monika Slavíková
  • Málo využití pro větší děti. Málo sportovních prvků. Chybí sportovní hřiště, zahradu má v Kolodějích (skoro) každý. Do centra města k MŠ dobrý nápad, ale ne na okraj města, kde je zeleně dost – Romana Kollingerová
  • Mrzí mě, že to trvalo tak dlouho – je to škoda, ale hlavně že se to zvládlo. Chybí tam ta trampolína a bazén byl také dobrý. Chybí mi starý altán. Se zaléváním zeleně v počátcích byl problém, tráva zaschla a zalévání v parném slunci je také špatné, zalévat se má ráno a večer – tráva se spálí. Chybí starý domeček – šlo by ho vrátit? Mám nápad na zlepšení zahrady, pokud bude zájem, s kroužkem kreslení + malování + šití + Zažít spolu vymyslíme na jaře venkovní šachy, třeb i dámu nebo panáka – pí. Husová
  • 1. Zajistit finance na pokračování další etapy projektu a to je: a) nový bezp. povrch sport. hřiště, b) mobiliář a stínění do venk. učebny, c) zapuštěná trampolína, d) lanové prolézací dráhy, e) sklady na hračky atd, ve spolupr. s architektem. 2. Vytvořit terasu se stíněním třídy, která je u studny. 3. Dovybavit zahradu drobnými hračkami a přírod. materiálem (dřevíčka do písku, kočárky, balony, skákací gumy, deky na ležení, létací talíře, hračky do písku…) 4. přenést možnost svačit v zahradě třeba o velké přestávce. 5. Hra s vodou (korýtky) častěji i o velké přestávce. 6. Víc využívat ohniště. 7. více písku – doplnit do pískoviště – Darina Vlčková a Martin Vlček
  • Chybí pouze více prvků pro větší děti. Např. lezecká stěna, opičky – hrazdy. Prý se stále objevují sršni i po prázdninách… - Ivana Svobodová
  • Málo herních prvků – pí. Zdobinská

Zpět