ZŠ Praha - Koloděje

Výsledky ankety v MŠ - názory na zahradu

Vyhodnocení ankety – Kolodějova zahrada života

Anketu dostali rodiče od 56 dětí z mateřské školy (4 sourozenci), vyplněných se nám vrátilo 38 anket. Rodiče měli daných šest otázek a vybírali odpověď, měli ale také prostor vyjádřit své názory, postoje, konkrétní důvody a nápady.

1) Líbí se Vám současný vzhled naší zahrady?

  • Ano – 28x
  • Ne – 4x
  • Odpověď s komentářem
    • částečně – chybí klouzačka, houpačka – 1x
    • částečně 2x
    • Ne – nelíbí se mi jako „školní zahrada“ jako „park“ ano – 1x
    • Ano – jako park je dobrá, estetická, příjemná, skvělá vegetace – 1x
    • Ano – zahrada je krásná, ale malinko zanechává dojem, zda je to opravdu zahrada určená pro hraní spousty dětí – 1x

2) Zdá se vám zahrada pro děti bezpečná?

  • Ano – 18x
  • Ne – 7x
  • Odpověď s komentářem
    • Ne pro nejmenší děti – 1x
    • Ano i ne – záleží, co vše bude povoleno – 1x
    • Ano i ne – nebezpečí úrazu na kamenech – 1x
    • Ano až na kameny (kvádry) – 1x
    • Ne – kamenné prvky – 1x
    • Ne – kamenná prolézačka, jezírko na podzim, v zimě – 1x
    • Ano, akorát kameny bychom volili spíše oválné – ty stávající mají ostré hrany – 1x
    • Ano až moc :o) – 1x
    • Ano i ne – 1x
    • Spíš ano - 1x
    • Jedna věc je se „zdát“ a druhá fakt – bezpečnostní certifikáty na celý areál zahrady!!!! – 1x
    • Jeden rodič na tuto otázku neodpověděl
    • Ne zcela – 1x

3) Co byste chtěli na zahradě změnit? (rodiče psali více věcí ve své odpovědi, proto četnost odpovědí neodpovídá odevzdaným anketám)

  • Přidat herní prvky – houpačky, klouzačky, balanční kládu (viz kopec, skála), trampolína, dřevěný hrad, domeček  – 13x
  • Kameny -(Kameny pryč! – chudáci paní učitelky, které za děti zodpovídají), (Nelíbí se velké kameny – můžou být častější úrazy) - 4x
  • Cestičku, která klouže, když je na ní písek a ten je všude, je úzká – 2x
  • Bez odpovědi – 16x
  • Už s tím nelze nic udělat – 1x
  • Víc aktivit pro děti – 1x
  • Nic – 2x
  • Aby bezpečnost nebyla na úkor hraní – to samé platí o obavách o udržování zahrady (aby děti mohly „řádit“ a nebyly limitované obavou o poničení
  • Nový bezpečný povrch sportovního hřiště, zajistit další finance, aby se mohly realizovat i další etapy proměny zahrady, výměna násady ze sprchy na mlhoviště, větší vrstva písku v pískovišti, hračky a dřevíčka do písku pro všechny děti MŠ, ZŠ i ŠD, stůl do učebny, lavičky bílé nové do zahrady, šachovnice, venkovní člověče, nezlob se, panák – grafika, na hřiště euro palety a z toho vyrobený zahradní nábytek do „kuchyňky“ a na terasu ke třídě u studny, stínění k terase u třídy, stínění do učebny, zapuštěná trampolína – 1x

4) Co vám na zahradě chybí? (rodiče psali více věcí ve své odpovědi, proto četnost odpovědí neodpovídá odevzdaným anketám)

  • Herní prvky - klouzačka, houpačka, trampolína, dřevěný hrad, domeček, lanový park, pískoviště, skluzavka stačí  z mírného kopečku, nepotřebuje vysokou konstrukci, hračky na písek – 20x
  • Bez odpovědi – 13x
  • Nic – 1x
  • Sportovní prvky – běžecká dráha, doskočiště, dopravní hřiště – 1x
  • Dovybavená venkovní učebna, zapuštěná trampolína, lanové prolézací centrum, sklad na hračky – tj. pokračování 2. etapy projektu – 1x
  • Zastínění, altánek – 1x
  • Funkční ohniště – 1x
  • Vzrostlé stromy – 1x
  • Původní duch zahrady – 1x

5) Jste ochotni se účastnit brigád při údržbě zahrady? (záhonky, péče o keře, stromy)

  • Ano – 26x
  • Ne – 9x
  • Odpověď s komentářem
    • Ne z časových důvodů – 1x
    • Ano i ne – pokud čas dovolí – 1x
    • Ano, pokud školník i školnice také během roku na zahradě odvedou kus své práce, tak rádi přijdeme – 1x

6) A co názor Vašich dětí – jsou na zahradě spokojené?

  • Ano – 26x
  • Ne – 1x
  • Odpověď s komentářem
    • Nevím – 4x
    • Částečně – 2x
    • Ne – chybí normální herní prvky pro děti, houpačky, průlezky – 3x
    • ? – 1x
    • Ano velmi, zahrada je jedinečná, má smysl a koncepci v přírodním stylu, zaměřená na poznání přírodních živlů s tématy kol a kruhů – bylo by fajn tento záměr a myšlenku dále rozvíjet – 1x

Další nápady, názory, důvody, postoje:

  • Zahrada je skvělý počin a díky za něj! – 1x
  • Nebylo by od věci, kdyby učitelé navštívili ukázkové zahrady v jiných MŠ v Praze, které se takto tvoří, byli se osobně na některou podívat? Mluvili s jinými učiteli o tomto, kteří mají s tímto své zkušenosti??? – 1x
  • Byli noví rodiče seznámeni s projektem a jeho etapami proměny zahrady? Až poté je možno pokládat tyto dotazy! – 1x
  • Proč není v dotazníku třeba dotaz, jaké akce byste s dětmi chtěli na zahradě zažít? – 1x
  • Jak mohou noví rodiče i jejich děti po 2 dnech školního roku hodnotit, když ani nezačali zahradu pořádně používat? – 1x
  • Projekt proměny zahrady byl školou schválen v roce 2013. Od té doby se rodiče v MŠ a děti v ZŠ již dávno vyměnili, kteří se na vzniku projektu podíleli. Učitelé si proměnu zahrady nechali ředitelem odprezentovat a rodiče se mohli veřejně nad studií vyjádřit a diskutovat v roce 2014! Jaký bude po 3 letech z dotazníku výstup a k čemu má sloužit? – 1x
  • Kdo bude dotazníky vyhodnocovat? Jak se ubránit představě a domněnce, že budou anonymní dotazníky zmanipulovány? – 1x

 

Zpět