Aktivity pro 12.4. – 16.4. 2021

                             „Pozor, červená!“

   Ahoj děti,

tak je tu další týden a s ním nové téma – tentokrát si pohrajeme s dopravou, s dopravními prostředky na zemi, ve vodě i ve vzduchu, značkami a vším, co k tomu patří… tak se do toho pusťme….

  1. Při procházce s rodiči si povídejte o tom, co všechno vidíš na ulici. Po jaké straně jede auto, proč bliká, jaké barvy vidíš na semaforu, jaký semafor je pro chodce, jaké vidíš dopravní značky – znáš nějaké?, co uděláš na přechodu, než přejdeš silnici – víš, jak se mu říká i jinak a jak vypadá?, když jedeš na kole, co musíš mít na hlavě….
  2. doprava je pozemní, lodní a letecká – jmenuj nějaké prostředky
  • A je tu opět trocha pohybu – na louce, v lese, v parku, na zahradě – postav si překážkovou dráhu (kamínky, klacíky, pet lahve,..), slalom třeba z kuželek nebo lahví, zahraj si s rodiči na honěnou, kopanou, házej si s míčem, můžeš i na cíl
  • Zkus si postavit z nějakých přírodnin (klacíků, šišek, kamenů, mušlí, párátek), nebo i z natrhaného papíru silnici, křižovatku, chodník a představ si dopravní situaci. Přidej nějaká auta   (šišky, ..), chodce, cyklisty, semafory, značky… a můžeš si s rodiči pěkně hrát (popřípadě pokud je to možné, můžeš navštívit dopravní hřiště)
  • SILNICE – KOLEJE – můžeš stavět i doma z různých kostek Lega, dřevěných kostek, dřevěných kolejí, mašinek, PlayMobilu,…. Těšíme se opět na fota
  • https://photos.app.goo.gl/XRwTqutDugwHyfGCA
  • DOPRAVNÍ ZNAČKY  – nejdřív si prohlédni značky na obrázku, poznáš nějaké, rodiče ti určitě pomůžou určit, co jaká značka znamená. A nějakou si vyrob – potřebuješ nůžky (popros o pomoc rodiče), tempery nebo vodovky
  • SEMAFOR – k čemu je potřeba, víš? Poznáš barvy – červená, oranžová, zelená – pro chodce je trochu jiný, jedna barva chybí. Na jakou musí auto zastavit, na jakou může jet? K jeho výrobě potřebuješ čtvrtku, barevné papíry, vodovky. Nalep natrhané barevné papíry do správných kroužků, zbytek semaforu vymaluj. Nakonec zezadu nalep nohu. (kroužky lze i jen vybarvit vodovkou, pastelkou)
  • hra s barvami – ke každé barvě najdi doma nějaké předměty stejné barvy. Červená, oranžová, zelená…můžeš přidat i další barvy (žlutá, modrá, černá)
  • POHÁDKA  – popros maminku, aby ti pustila na www.youtube.com pohádku „Krtek a žabka“ a odpověz na jednoduché otázky
  • jakou barvu mělo krtkovo auto?
  • co udělala žabka špatně?
  • co se pak krtkovi stalo?
  • koho žabka s myškou zavolali na pomoc?
  • co krtek učil žabku?
  • BÁSNIČKA – nauč se básničku

„Vlak“

Po kolejích supí vláček,

funí, houká do zatáček.

Jede, jede pro děti,

cestu zná už z paměti.

Nebojte se, že se ztratí,

jezdí pořád stejnou tratí.

Jezdí zvolna krok, sum, krok,

vozí děti celý rok.

  • AUTO – DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK  – připrav si papírový talířek, nůžky, pastelky, vodovky, lepidlo, 4 víčka od pet lahví. Rozstříhni talířek na půlku, vybarvi si auto podle své fantazie, jen nezapomeň, co všechno auto má (okna, volant, světla,..), nakonec nalep kola – víčka. Kdo nemá víčka, stačí vystřižená papírová kolečka
  • LODIČKA – do dopravy patří i lodní doprava. Co všechno jezdí po vodě? Jednu lodičku si můžeš vyrobit. Popros maminku o pomoc – jednoduché skládání papírové lodičky, potom si připrav čtvrtku (papírový talířek), vodovky, pastelky, lepidlo. Namaluj si vodu – moře, řeku – když ti zaschne, nalep na ní svou loďku
  1. OMALOVÁNKY – popros rodiče o vytisknutí a pusť se do práce
  2. https://photos.app.goo.gl/QF5XoswvJS4TRVXt8

   Doufáme, že se nápady líbí a snad se již brzy všichni sejdeme v naší třídě.         

   Myslíme na vás              

                                    Vaše paní učitelky